2012. június 19., kedd

TWD 10 - Francia áfonyatorta

Igazából az eheti receptnek a francia epertorta nevet kellett volna viselnie, azonban a boltokban már nem lehetett szép epret kapni, de még volt szép áfonya. :)))

A tészta az eredeti génoise, de a krém az saját. :)))

A génoise (18-19 cm-es tortaformához) egy nagyon érdekes tészta volt számomra. Mikor elkészült, engem és páromat is a piskótára emlékeztetett.

4 egész tojást 100 g porcukorra kellett habosra felverni. Azaz addig, amíg a habeverőről a tészta nem folyt már le azonnal és olvadt bele a többibe, hanem olyan 5-10 másodpercig megmaradt. Na nekem ez persze, hogy nem sikerült. :)))

De mire nem jó az internet. Kiderítettem, hogy ez hideg tojással nem működik. Szobahőmérsékletűnél is egy kis szerencsére van szükség. A tojást meleg vízben fel kell melegíteni, mielőtt elkezdenénk a tésztát elkészíteni. Na én már vagy 15 perce vertem, és még semmi nem történt. Így a következő megoldásra fanyarodtam. Egy lavórba forró vizet engedtem. Ebbe tettem a tálat, majd továbbvertem. Szuperül feljött. Vagy négyszer akkora lett, mint az eredeti méret, és 5-6 másodpercig meg is maradt a lefolyt tészta. Siker. :)))) Jöhetett a 140 g liszt, egy kis cukor és egy kis vanília aroma. Majd végül a 28 g olvasztott vaj, ami először teljesen szétcseszte a tésztát. Összeesett, de megnyugodtam, mert nem baj, ha összeesik. :)))) Minden egyes hozzávalót ettől függetlenül nagyon óvatosan kevés kavargatás mellett kellett hozzáadni.

A krémet meg tejföllel kellett volna készíteni, de egyszer már készítettem joghurtos krémét, ami nagyon nem jött be, így a tejföllel nem volt kedvem próbálkozni. Főleg, hogy a génoise olyan jól nézett ki. Az epret meg külön szeletekben kellett volna belerakni a háromszintes tortába, de mivel eprem sem volt, így jöhetett az improvizálás.

ÁFONYÁS MASCARPONE KRÉM

200 g áfonya
250 g mascarpone
2,5 dl tejszín
2-3 evőkanál Xukor (nyírfacukor) vagy sima kristálycukor


A hozzávalókat robotgéppel vagy botmixerrel össze kell dolgozni, és már lehet is tölteni a tortát. Egy 18-19 cm-es kétszintes tortát simán be lehet fedni vele. Még marad is ki egy kicsi.

Egy egész torta, ami ugye nem csoki, az az én kis két személyes háztartásamban lassabban fogy. De tökéletes volt 4-5 nap után is.

Egy-két kis hasznos tanács:
- lefedve kell a hűtőben tárolni, mert a krém gyorsan felveszi a hűtő szagát. :))
- a tető ne érjem hozzá a torta tetejéhez, mert a krémet folyamatosan nyomja a tésztába, amitől a felső 1 cm teljesen átázik. :))

Persze megoldás a fenti apró problémákra a gyors elfogyasztás. :))

Részletes leírás, képek és hozzávalók Sophia (Sophia's Sweets) és Allison (Think, Love, Sleep, Dine) blogján.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése