2012. július 7., szombat

Csokihabos avagy Snickers torta

Újabb alkalom kínálkozott tortasütésre. 

Egyik kedves kollégám, Eleftheria születésnapjára készítettem ezt a francia pitetortát, hiszen a leadott rendelés szerint csokitortát kért. Mivel korábban Évitől (másik kedves kollégám) kaptam egy szuper csokihabos torta receptet, így mindenképp ebből szerettem volna kiindulni. Valamint a korábbi mogyorós biscotti sütése során kimaradt vagy 100 g pörkölt mogyoró, így született meg a rumos Snickers torta ötlete, ami a következő négy részből állt.

  • Paté Sablée
  • Karamell
  • Pörkölt mogyoró
  • Rumos csokihab

HOZZÁVALÓK  

PATÉ SABLÉE (23 cm-s pitetortaforma)

14 dkg (5 oz) szoba hőmérsékletű vaj
10 dkg (3,5 oz) nyírfacukor avagy Xukor
2 egész tojás
24 dkg (8,5 oz) finom liszt
1 teáskanál só

Először a vajat a cukorra felhabosítottam. Majd hozzáadtam a tojást, végül a lisztet és a sót. A tészta nagyon-nagyon puha állagú. Folpackba csavarva hűtőbe raktam vagy másfél-két óráig. (A recept azt írja,hogy akár egész este benn lehet a hűtőben.)

Először sütőpapírok között próbáltam kinyújtani, de nem sikerült. Arra nagyon ráragadt. Itt vesztettem egy adag tésztát is. :(((( Ezek után is jól meglisztezett folpackok között nyújtottam ki. Így már simán ment minden. Igyekeztem szép kör alakúra nyújtani addig amíg a formánál nagyobb méretet el nem értem.

Ezek után újból hűtőbe kellett volna rakni egy órára, de sajnos ezt kihagytam, mert így is későre járt. Utólag, lehet hogy be kellett volna tenni, ugyanis sütés közben az oldala kicsit megroggyant. A tészta közepét villával jól megszurkáltam, sütőpapírt vágtam bele és babbal megtöltöttem. 180 fokos előmelegített sütőben sütöttem kb. 10-15 percig. Majd kivettem a babokat és a sütőpapírt és sütöttem még 10-15 percig.

KARAMELL

1,25 dl tejszín
20 dkg (7 oz) nyirfacukor avagy Xukor

Először a tejszínt egy kis lábasban felforraltam, majd félretettem.

Egy másik lábasba beletettem a cukrot és adtam hozzá 5 evőkanál vizet. Max. hőmérsékleten FOLYAMATOS kevergetés mellett felforraltam. Ez szerintem 5 percbe sem telt. :)) Amikor a cukor elkezd forrni, utána már nem szabad keverni, csak folyamatosan figyelni. Mivel a cukor nagyon gyorsan barnul, sőt még azután is sokat sötétedik, hogy lekerül a tűzhelyről, tudtam, hogy még időben le kell venni. Amikor szép világosbarna, akkor kell levenni. Átkeverni, hogy egyenletes színt kapjon, és fél percen belül meg is kaptuk a szép sötét borostyán színű karamellünket.

A tejszínt nagyon apránként kell beleönteni, mert fel-felfröccsen, meg serceg, meg gőzöl. Ilyenkor még túl forró ahhoz, hogy a tésztára lehessen önteni. Ha esetleg túl sokáig várnánk, és bekeményedne, csak pár másodperc kell neki max. hőmérsékleten, hogy megint folyékony állagú legyen.

PÖRKÖLT MOGYORÓ

2 evőkanál szódabikarbonát tettem fél liter forrásban lévő vízhez. Ebben forraltam kb. 5 percig a 100 g mogyorót, vagyis inkább addig, amíg sötét fekete nem lett a víz. Ezután hideg vízbe tettem a mogyorókat is laza mozdulatokkal hipp-hopp lehámoztam a héját. Dadááám. Kész is. Szerintem szuper ötlet. Ezután kb. 15-20 percig 150-160 fokon pirítottam a mogyorót.  


RUMOS CSOKIHAB

HOZZÁVALÓK

5 dl / 500 g tejszín
100 g étcsoki
50 g tejcsoki
200 g nutella
1 teáskanál rum aroma (opcionális)

A csokihab elkészítése valóban nem nagy ördöngösség. Gőzfürdőben fel kell olvasztani az összes csokit a nutellával. Miközben hűl az olvasztott nutellás csoki, felverjük a tejszínt jó kemény habnak. Nagymamám intő szavai mellett "Felvert tejszínhabot semmilyen meleg krémbe nem keverj bele, várd meg, amíg elhűl!" most tényleg vártam. Robotgéppel dolgoztam össze a csokit és a tejszínt. Opcionálisan lehet beletenni ekkor egy kis rum aromát, de ha eredeti Snickers tortát akartok, akkor ez elhagyható.

ÖSSZEÁLLÍTÁS

Először az pitetorta alját megtöltöttem az apróra darabolt pörkölt mogyoróval. Majd óvatosan ráöntöttem a folyékony karamellt
 kb. 1-2 mm vastagságban. Fakanállal szépen elegyengettem. Végül jöhetett a csokihab. Tálalás előtt irány a hűtő legalább 2 órára. 

U.i.: A 25 gyertyát mire meggyújtottuk és a szülinapos elfújta, annyi idő telt el, hogy a csokihab kicsit jobban kiengedett a kelleténél. :))) Természetesen az élvezetéböl ez semmit nem vett el. :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése