2012. július 17., kedd

TWD 12 - Semolina kenyér medvehagymás pesztóval

Igazán klassz kis grízes kenyér lett ez.

Először persze bajban voltam, hogy kiderítsem mi is az a semolina? Az egyik helyen azt írták, hogy gríz, a másik helyen, hogy durum liszt. Na de most melyik? Nem mindegy. :))) Végül a gríz mellett döntöttem, mert a wikipedia, mint "hiteles gasztro-forrás" azt írta, hogy német nyelvterületen a semolina az bizony gríz. Szóval így lett nekem ilyen klassz kis grízes kenyerem. :))) (Írjon, aki 100%-ig biztos benne, hogy mi a semolina. :))))

Amikor a férjem számára is kiderült, hogy megint kenyér lesz, rögötn jött a kérdés: "Ugye rakunk bele valami tölteléket is, mint a pizzás kenyérnél?" "Persze."  - mondom én. Ötletem még nem volt ugyan, de a boltban ráakadtam erre a medvehagymás pesztóra. Egyszerűen szuper volt vele. 

ELKÉSZÍTÉS

Első kelesztés

2,5 dl meleg víz (kb. 45 fokos)
1 teáskanál instant vagy száraz élesztő
140 g finomliszt

Először össze kell keverni a vizet és az élesztőt, majd hozzákeverni a lisztet és szobahőmérsékleten 1,5-2 órán keresztül keleszteni, amíg duplájára nem dagad.

Második kelesztés

70 g finomliszt (max. 100 g)
100 g gríz / semolina
1 evőkanál só
1 evőkanál olivaolaj

Dagasztós robotgéppel összedolgoztam az első kelesztéskor megduplázódott tésztát a további összetevőkkel, és újból kelesztettem 1,5-2 órán keresztül, amíg megint duplájára dagadt. A tészta valamennyira ragadós marad, de ha úgy érzed sehogy sem akar összeállni, akkor még max. 40 g lisztet tehetsz bele evőkanalanként adagolva, hogy lásd mennyi kell pontosan. Nekem a 70 g is elég volt.

Harmadik kelesztés

Amikor vége a második kelesztésnek, lisztezett felületen kinyújtottam és két evőkanálnyi pesztót elkentem a tésztán. Majd feltekertem és cipó formában még egyszer, most már utoljára 1,5-2 órán keresztül kelesztettem.

200 fokos sütőben kb. 40 percig sütöttem.

Szuper volt a reggeli tojásrántotta mellé.

Tovább leírások, képek Renee-nél (The Way to My Family's Heart) vagy Anna-nál (Keep it Luce).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése