2011. december 26., hétfő

Karácsonyi mézeskalács

Isteni finom mézeskalács receptet kaptam nagymamám szomszédjától. Nagyon könnyű elkészíteni, és nagyon könnyű vele dolgozni is. A tavalyi receptnél olyan nehéz volt kinyújtani a tésztát, hogy a csuklóm teljesen bedurrant a végére. Ezt a mostanit viszont, akár egy ujjal is ki lehetett volna nyújtani olyan könnyen kezelhető a tészta.

De hogy ne is szaporítsam tovább a szót, nézzük a hozzávalókat.

HOZZÁVALÓK

20 dkg kristálycukor
4 evőkanál méz
15 dkg margarin
1 egész tojás és 2 tojás sárgája
50 dkg finomliszt
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 kávéskanál kakaó
1 citrom héja reszelve
2 evőkanál őrölt fahéj
2 kávéskanál őrölt szegfűszeg

Az elkészítése tényleg nagyon egyszerű. Vízgőz fölött robotgéppel összedolgoztam a cukrot, a mézet, a margarint, és a tojásokat. Először kicsit a tojásrántottára emlékeztetett a massza, de aztán szép homogén lett.

Amikor ez kész, akkor a lisztet, a szódabikarbónát, a reszelt citromhéjat és a fűszereket összekeverjük, és apránként hozzáadjuk a langyos masszához. Nekem szinte végig ment robotgéppel. Talán az utolsó 1-2 részletnél kellett csak kézzel gyúrnom.

Ezután egy kicsit félre kell tenni, hiszen csak akkor lehet elkezdeni kinyújtani, amikor már annyira lehűlt, hogy a tészta nem esik szét, hanem összeáll. Nekem fél-1 óra volt szobahőmérsékleten. Én olyan 2 mm-esre nyújtottam. Azonban az csak utólag derült ki, hogy ha az egész mézeskalácsot be akarom vonni cukormázzal, akkor legalább 4-5 mm-esre kellett volna kinyújtanom, hogy ne csak a cukrot lehessen érezni, hanem a mézes tésztát is.

Végül a sütés. Én maximumom előmelegített sütőben sütöttem 5-7 percig. Amikor picit barnul az oldala, az már biztos jó. Utána jöhet a díszítés:

 




Boldog Karácsonyt mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése