2012. február 7., kedd

TWD 1. - Pizzás fehér cipó

Nagyon izgatottam álltam neki az első TWD feladatnak, ami két fehér cipó elkészítése volt. (Én végül feleztem a receptet, és a kétszemélyes háztartásommal számolva csak egy cipót készítettem.)

Már megint egy kelt tészta. - gondoltam. A korábbi két próbálkozásom (fokhagymás sajtos kiflik és kakaós csiga), azért még nem hozta meg teljesen a lelkesedésemet a kelt tészta iránt. Szerintem a kelt tészta abszolút a nehezebb tésztafélék közé tartozik, és eddig nagyon is jól el voltam a különböző omlós tésztákkal. De hát a feladat az feladat.


Egész zökkenőmentesen ment most a gyúrás és a kelesztés. Egyrészt mert egyre több eszközt szerzek be. Férjem nem kevés örömére vagy épp bánatára. :)))) A mostani kincs egy 30*50-es szilikon alátét (nyújtódeszka helyett), meg persze egy szilikon cipó sütőforma. A keltésztát először robotgéppel, majd kézzel dagasztottam a szilikon alátéten. Abszolút nem ragadt le, nem is kellett lisztezni. Az alátét sem mozdult el, pedig elég erősen próbáltam gyúrni. Szuper. Már imádom. Abszolút megérte a 4 EUR-t, bár a rikító lila színével még barátkozom.

A szilikon cipóformával már nem voltam ennyire elégedett. Nem tartotta a formáját. A második kelesztésnél oldalra is dagadt a tészta, ami így sütés közben megrepedt. Így kaptam a képen is látható kicsit ferde tetejű cipót.

Mivel a TWD fórumon mindenki elkezdett kreatívkodni, így én is elgondolkoztam azon, mivel is lehetne feldobni a cipót. Volt aki fahéjas vagy kakaós csíkokat tekert bele, és volt olyan is, aki pestos mozzarella-s csíkokat álmodott. Mivel férjem kérése azt volt, hogy sós cipó készüljön, így nekem a pizzás csiga jutott eszembe. Ehhez persze házi készítése paradicsomszósz dukál.

HÁZI PARADICSOMSZÓSZ

HOZZÁVALÓK (1 cipóhoz)

140 g sűrített paradicsom
10 dkg reszelt sajt
2 gerezd zúzott fokhagyma
2 evőkanál oregánó
1 teáskanál olívaolaj

A sajt kivételével minden hozzávalót összekevertem és rákentem a kinyújtott tésztára. Majd megszórtam reszelt sajttal. A receptet követve először a jobb és a bal oldalt középre hajtottam, majd összecsiptem a tésztát a találkozásnál. Majd a felső és az alsó oldalt hajtottam középre. És már kész is volt a második kelesztésre. Legközelebb azonban inkább feltekerném, hogy a a szósz ne csak az oldalán legyen, hanem spirálisan benne is.

A szabályok értelmében a receptet nem írhatom le, azt itt találjátok. Annyi talán érdekes lehet hogy a "cup" lisztnél 140 grammot jelent, a víznél pedig 2,25 dl. Az én mérlegem mért unciában, de 1 oz = 28.35 g.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése