2012. május 21., hétfő

Epres-rebarbarás morzsasüti

Már egy ideje kinéztem magamnak, hogy morzsasütit kellene készíteni mi mással mint eprerrel és rebarbarával. Az eper és rebarbara szezon közepén persze mást sem lát az ember, mint epret és rebarbarát, de főleg epret, így nem kellett messzire menni az ihletért. :)))

Persze nem nekem jutott egyedül eszembe, hogy a rebarbarát eperrel kéne párosítani. Sőt, hogy őszinte legyek azelőtt, hogy Luxemburgba jöttem volna, nem nagyon emlékszem arra, hogy ettem volna rebarbarát. Ja de, egyszer. Anyósom próbált volna újítani, de mindenki húzta a száját, ha jól emlékszem. A család nem volt felkészülve a rebarbarára.

Egy francia szakácskönyvben (a borítón nincs szerzőnév, csak hogy 288 receptet tartalmaz 3 euróért cserébe) láttam egy rebarbara morzsasüti receptet, amit kicsit felturbóztam. :)))))

HOZZÁVALÓK

200 g rebarbara (meghámozva és fél centis darabokra vágva)
400 g eper (megmosva és feldarabolva)
3 evőkanál kristálycukor
1 kis fahéj
1 kis gyömbér
1 kis szerencsedió
2 szegfűszeg 
100 g finomliszt
50 g tört amaretti keksz
80 g vaj (hidegen)
1 csomag vaníliás cukor (opcionális)

Első lépésben kb. másfél óráig letakarva pihent a rebarbara a cukorral és a fűszerekkel. Majd lábasba tettem, és közepes hőmérsékleten kb. 10 percig főztem. A rebarbarának meg kell puhulnia, de nem szabad szétesnie, mert a sütőben még sülni fog úgyis.

Ezután egy konyhai robotgéppel összedolgoztam a tört amaretti kekszet, a lisztet és a vajat.

Közben 180 fokosra előmelegített sütőt és egy tálba rétegeztem a morzsasütit. Először a rebarbarát, majd az epret, végül a morzsát. Kb. 40 percig sütöttem, és kész is. Opcionálisan sütés előtt meg lehet szórni egy csomag vaníliás cukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése