2012. március 12., hétfő

Créme Patisserie, avagy cukrászkrém

A mostani sütemény története 2011. szeptember 4-én kezdődött, amikor is megérkeztem Luxembourgba és kedves férjem, aki akkor már 2 hete kint volt, epres kosárkával lepett meg. Annak ellenére, hogy ő nem annyira édesszájú mint én, olyan nagy lelkesedéssel áradozott ezekről a gyümölcskosárkákról, hogy nem tudtam hova tenni a dolgot. Azóta persze már mindenfajtát kipróbáltunk vegyes gyümölcsöset, málnásat, áfonyásat stb.

És igaza volt, mert amilyen egyszerű, olyan finom is volt. 8 cm átmérőjű francia pitetortácskák meg voltak töltve valami fehér krémmel és a tetejükre mindenféle gyümölcs volt halmozva.

Mivel a gyümölcskosárkákat az Auchan-ban vettük/vesszük, így rá van írva az összetevők listája. Első helyen pedig a créme patisserie van felsorolva. Gondoltam előbb utóbb csak meg kellene próbálni reprodukálni a gyümölcskosárkákat. Neten nézegettem a cukrász krém recepteket, végül az ezen az oldalán látott videoból indultam ki és adaptáltam a receptet 18 cm-es pitetorta formához. A 26 cm-es formához dupla adag kell.

CRÉME PATISSERIE, AVAGY CUKRÁSZKRÉM 

150 ml tej
25 g kristálycukor
2 kis méretű tojás sárgája
10 g rétesliszt (gondolom finom liszt is jó, csak nekem nem volt most itthon más)
10 g kukoricakeményítő
fél vanília rúd vagy 1 teáskanál vanília aroma
50 ml tejszín
1 csomag Bourbon vaníliás cukor
1 csomag habfixáló

Mialatt közepes hőmérsékleten melegítem a tejet a vanília rúddal, a tojások sárgáját és a cukrot kézi habverővel habosra keverem. Majd hozzászitálom a lisztet és a keményítőt.

Amikor a tej már gyöngyözik, akkor apránként hozzáadom a tojásos masszához és csomómentesre keverem. Majd visszaöntöm a lábasba, amiben a tejet melegítettem. A vanília rúdat kettévágom, a magját kikaparom, és elkeverem a krémben.

A lábast közepes tűzön folyamatos kevergetés mellett továbbfőzöm. Amikor elkezd sűrűsödni, akkor az azt jelenti, hogy felforrt. Még egy perc és kész. Aki rúd helyett vanília aromát használ, az csak most adja hozzá, különben kipárolog a krémből főzés közben.

Ezen a videon pontosan lehet látni a megfelelő állagot.

Amikor a krém szobahőmérsékletűre lehűlt, felverem a tejszínt, amihez adok egy csomag vaníliás cukrot és habfixálót. Óvatosan a krémhez keverem és már tölthető is a pitetorta. Tejszín nélkül is lehet persze, akkor inkább olyan puding állagú lesz.

U.i:: Sajnos ez nem lett ugyanaz a krém, mint amilyen a gyümölcskosárkákban van, így azt hiszem tovább kell próbálkoznom. Viszont cserébe egy nagyon finom vajmentes vaníliás krémet kaptam.

3 megjegyzés:

  1. Hogy én mennyire imádom a creme patisserie-t...Csak úgy magában is, kiskanállal:)

    VálaszTörlés
  2. My Number 1!!!(szívesen meg is ízlelném májusban:))))

    VálaszTörlés
  3. Annak ellenére, hogy nem ezt a krémet kerestem, örülök, hogy erre is rábukkantam.

    VálaszTörlés