2012. május 17., csütörtök

TWD 8 - Pecán diós briós

Tudom, hogy nem szerencsés a következő mondattal kezdeni, de amíg meg nem kóstoltam szinte minden lépésnél feltettem magamnak a kérdést: "Mi a fenéért kezdtem én ebbe bele?". A recept leírása ugyanis van vagy kb. 5 oldal. És egy csomó várakozási idő van benne.

Azt hittem majd a kelt tésztánál leszek gondban, de ez a briós tészta ötször olyan nehéz. Vagyis nem nehéz, csak körülményes, aprólékos, hosszú. :))) A végeredmény azért megmentette a helyzetet, bár nem tudom mikor lesz megint ennyi időm. :))))

Már rögtön az első lépésnél újra kellett kezdenem, mert az élesztőhöz hideg tejet adtam, nem langyosat. Aztán amikor épp használni akartam volna a robotgépet, eltörtem a robotgép keverőkarjait tartó műanyagot, mely után félig kézzel, félig fakanállal harcoltam az elemi erők ellen. A briós tészta nem ám olyan, mint a kelttészta, ha szépen kidagasztod abbahagyja, hogy mindenhová odaragad. Neeeeem. Ez a tészta végig ragad. :))))

De eszméletlenül finom. Persze nem egy kalória-szegény sütemény. Ehhez a 7 pecán diós brióshoz több mint 250 g vaj szükséges. De ettől olyan finom, puha, könnyed lesz a tészta, hogy csak na. Engem kicsit a croissant-ra emlékeztet.

Erről jut eszembe a croissant is benne van a könyvbe, kíváncsi vagyok, azt vajon meddig tart majd elkészíteni.

Ami engem nagyban segített az az alábbi video, ahol Julia Child és Nancy Silverton (a könyvben szereplő recept gazdája) mutatja be lépésről lépésre, hogyan is kell elkészíteni ezt a brióst.



Másik érdekesség, hogy mennyi várakozási, kelsztési, pihentetési idő szükséges. Először a "kovásznak" kell 30-40 perc, majd az első kelesztés majdnem 2 és fél óra. Ez után jön a hűtés min. 4-6 óráig, de ha lehet egész éjszaka. A kinyújtás után még 30 perc, a töltés után meg 45 perc megint a hűtőben. A sütés előtt a második kelesztés újabb majd 2 órába telik. A sütés végül csak (!!!) 30-40 perc. :)))

A receptért kattintsatok Lynn-hez (Eat Drink Man Woman Dogs Cat) vagy Nicole-hoz (Cookies on Friday).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése