2012. március 20., kedd

TWD 4 - Olivás ír cipó

A mostani TWD recept az ír cipó volt, amely mindösszesen 4 alapanyagból áll. Abból a négyből ami a régi ír háztartásokban mindig megtalálható volt. Ez pedig az író, a liszt, a só és a szódabikarbóna.

Hogy őszinte legyek először ki akartam hagyni ezt a receptet, mert azzal ijeszgettek a végén, hogy ha reggel megcsinálod a cipót, a nap végére kőkemény lesz. És eredetileg úgy terveztem, hogy vasárnap délután elkészítem és hétfő reggeli lesz belőle.

A terv akkor változott, amikor kis férjecském megéhezett a lecsóra. Kapva kaptam az alkalmon és gyorsan megcsináltam a cipót. Ideje sem volt kihűlni, nem hogy megkeményedni olyan gyorsan elfogyott.

A recept nagyon könnyű volt, csak robotgéppel összedolgoztam a négy összetevőt; és már mehetett is a sütőbe. Most már mondthatom, hogy a szokásomnak megfelelően megint fél adagot készítettem.

Azonban én még adtam hozzá kb. 50 g összeaprított olvivabogyót.

Fontos: az olivát szérazra kell törölni, mert különben megvizesíti a tésztát. Persze egy kis liszta hozzáadását követően megint minden rendben volt.

Mivel azt hittem, hogy az oliva elég sós lesz, így nem tettem a tésztába igazán sót. Pedig kellett volna.

Ez egy szuper gyors cipó. 15 percnél több biztosan nem kell a tészta elkészítéséhez. Mivel nincs benne élesztő, így kelesztési idő sincs. 180 fokos sütőben pontosan 50 perc alatt kész is lesz.

A pontos receptért látogasd meg Cathy-t (aki mellesleg sajtos cipót készített) vagy Carla-t.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése