2012. március 18., vasárnap

Piros gyümölcsös mandulakrémes galette

Nem mintha ürügy nélkül nem készítenék elég süteményt. Sőt, a mérleg szerint mindenképp több süteményt fogyasztok, mint amennyit kellene. De kisbaba látogatóba mentünk, ahova persze illik valamit vinni. A bababváróra decemberben már vittünk kekszeket és egy ruhácskát, így most inkább valami könnyű pitetét gondoltam ki.

A körtés mandulakrémes galette-t már készítettem, de mivel így tavasz közeledtével bogyós gyümölcsös hangulatban vagyok, így az áfonya és a feketeribizli nyert.

A tészta megint paté briseé, és a mandulakrém is ugyanaz, mint a körtés változatnál, csak az összeállítás változott.

ÖSSZEÁLLÍTÁS
100 g áfonya 

100 g feketeribizli
1 zacskó bourbon vaníliás cukor


A tésztát olyan 2-3 mm-sre ki kell nyújtani. A szélén 3-4 cm-t kihagyva meg kell kenni a mandulakrémmel. A gyümölcsöt megmosás után még papírtörlőval megtöröltem, hogy ne vizesítse fel se a krémet, se a tésztát. Végén megszórtam a a gyümölcsöket és a tésztát is vaníliás cukorral.

190 fokos előmelegített sütőben 25 percet sütni. 

2 megjegyzés:

  1. Megint klasszat sütöttél! De ez nem is piros!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Nem akartam kiírni hogy áfonyás és feketeribizlis. Most hogy mondod lehet, hogy inkább bogyós gyümölcsnek hívják őket együtt? :)))

    VálaszTörlés