2012. január 10., kedd

Fahéjas almás csúsztatott palacsinta

Mivel télen relatíve kevés gyümölcs elérhető, így az ilyenkor készíthető gyümölcsös sütik skálája kicsit szűk. Még szerencse, hogy a citrusféléken és a magvakon kívül van alma és körte. Nem kellett sokáig várni az ihletre. Mivel csúsztatott palacsintát aztán tényleg ezer éve nem készítettem, így meg is volt a legújabb projektem.

A terv az volt, hogy ne a szokásos diós csúsztatott palacsintát készítsem, hanem a téli szezonhoz hűen egy réteg fahéjas almásat egy réteg diósat.

Ha klasszikus recept kell, akkor elő a Horváth Ilonával. :)))

HOZZÁVALÓK (9 szinteshez)

10 dkg liszt
2 dl tej
4 tojás
5 dkg vaj
1 csomag vaníliás cukor
2 alma
ízlés szerint dió, fahéj, cukor

Először a vajat a tojások sárgájával habosra vertem. Aztán felváltva hozzáadtam a lisztet és a tejet. Legvégül a külön felvert tojás fehérjét forgattam óvatosan bele.

Szemben a klasszikus palacsintával, a csúsztatott palacsintának csak az egyik oldalát, és azt is lassú tűzön kell sütni. Én 5-6-os fokozaton sütöttem egy 9 fokozatú tűzhelyen. Kb. 2-3 perc egy palacsinta. A kész palacsintákat egymásra halmoztam. Az egyik rétegre fahéjas alma, a másik rétegre dió került.

Almás réteg
Diós réteg
FAHÉJAS ALMA, mint palacsinta töltelék

2 almát lereszeltem és ízlés szerint fahéjas cukorral serpenyőben megpuhítottam és kicsit megkaramellizáltam. Én ránézésre olyan 3 evőkanálnyi fahéjas cukrot adtam az almákhoz.

DIÓ, mint palacsinta töltelék

A dióval tényleg nem csináltam sok mindent. Csupán apróra daráltam és egy csomag vaníliás cukrot kevertem bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése