2012. január 15., vasárnap

Mini kakaós csiga

A kakaós csiga története úgy kezdődik, hogy a gasztro.blog.hu-n megláttam, hogy van egy névrokonom, Macikonyha. Mondjuk talán inkább én vagyok az ő névrokona, mivel én csak most kezdtem a blogozást, ő meg már 2007-ben ilyen isteni kakaós csigát sütött. Ahogy nézegettem a jobbnál jobb recepteket, bukkantam rá a kakaós csigára.

Minden elismerésem Macikonyháé. Ez a kakaós csiga tényleg mennyei, és tényleg nagyon nosztalgikus élmény volt enni.

Macikonyha receptjét követtem egy az egyben annyi különbséggel, hogy feleztem az adagot, mivel kettőnknek kicsit sok lett volna 50 dkg lisztből csinálni kakaós csigát.

HOZZÁVALÓK

25 dkg finom liszt
3,5 dkg puha vaj
1 teáskanál szárított élesztő
1,5 dl tej
fél tojás sárgája (nem állítom, hogy végül pontosan sikerült elfeleznem)
1 evőkanál kristálycukor
1 csipetnyi só
1 csésze kristálycukor + 3 evőkanál kakaópor (töltelékhez) --> ebből több mint a felét bele is töltötte, hogy jó kakaós legyen
1 dl tej + 1 evőkanál vaj

Nekem sajna nem volt gépem, de így is úgy gondolom, hogy sikerült megdagasztani és megkeleszteni a tésztát. Bár tény, hogy mivel ez a második kelt tészta próbálkozásom (az első a fokhagymás kiflik voltak), így még mindig elég sok ideig tartott a művelet. Eredetileg úgy terveztem, hogy reggeli lesz belőle, de végül addig bénáskodtam, hogy csak 1-re lett kész. :)))

Annyi plusz információ esetleg, hogy én olyan 3-4 mm-re nyújtottam ki, és 5cm*20-25 cm-es csíkokat vágtam belőle. Így ilyen aranyos kis mini kakaós csigák lettek belőle. Ilyen kapcsos kerek tortaformában sütöttem meg őket, ami 180 fokos sütőben 20 perc alatt kész is lett. Ennek volt azonban egy nagy hátránya, miszerint, amikor félidőben ráöntöttem a forró vajas tejet, az kifolyt az oldalán. Talán lassabban kellett volna öntenem, akkor jobban felszívja.

Mégegyszer nagyon köszönöm ezt a receptet. Biztos vagyok benne, hogy nem most készítettem utoljára.

2 megjegyzés: