2012. január 22., vasárnap

Körtés citromos francia pitetorta

Igen-igen, megint egy gyümölcsös sütemény. :))) Mentségemre legyen mondva ezek az alapanyagok voltak itthon. Nem előretervezett süteményről van itt szó, hanem arról, hogy mivel maradt a Twix tortának a tésztájából, és én nem akartam kidobni, így fel kellett valahogy használni. De hogy?

Olvasgattam kicsit Pastrygirl blogját, és találtam egy klassz kis citromkrémes francia pitetorta ("tart") receptet. De mivel nem voltam benne biztos, hogy én szeretem a tömény citromos krémet, így eszembe jutott, hogy ha esetleg rakok bele körtét, akkor az ellensúlyozhatja a citromos krém édes ízért.

A Twix tortához készített paté sablée pont arra volt elég, hogy egy 16 cm-es kerek tortaformát kibéleljek vele. Éppen csak lett neki 1 cm-es pereme. (Amúgy mivel a tészta egy egész estét a hűtőben, így már sokkal jobban kezelhető volt. De biztos, ami biztos alapon azért két lisztezett folpack között nyújtottam ki. :)) )

CITROMOS KRÉM

HOZZÁVALÓK

50 g kristálycukor
1 citrom héja és leve
1 egész tojás
7 dkg szoba hőmérsékletű vaj

Egy nagy lábasban forraltam vizet. Egy kis lábasban, amit kényelmesen rá tudtam tenni a nagy lábasra folyamatos kevergetés mellett főztem a cukrot, a reszelt citromhéjat, a citrom levét és az egy tojást. Elméletileg a masszának egy idő után sűrűsödnie kellett volna, de nekem vagy 20 perc főzés után sem sűrűsödött. Így egy idő után levettem. Pastrygirl receptje szerint utána turmixgépbe kell tenni és a vajjal szépen összedolgozni, majd irány a hűtő minimum fél órára.

Sajnos nekem a hűtőből kivéve sem akart besűrűsödni. Az íze ennek ellenére nagyon klassz citromos volt, bár az én ízlésvilágomnak nagyon, de nagyon édes. :)))) Ekkor jutott eszembe a körte. A tésztába töltöttem a citromos krém felét, mert annak ellenére, hogy az eredeti recept felét készítettem el, így a sok lett az alacsony perem miatt. (Így utólag szerintem nem jártam volna jobban, ha belefér az összes citromos krém, mert akkor tényleg nagyon, de nagyon tömény lett volna.) Amíg a körtét pucoltam és szép vékony szeletekre vágtam, betettem a pitetortát a citromos krémmel a hűtőbe.

Amint kész voltam, kivettem és kb. másfél körtényi szeletet ráhalmoztam a tetejére. 3 nagyon vékony szelet körtét pedig cukorba mártottam és beraktam a sütőbe (természetesen sütőpapíron). Ezt a trükköt is Pastrygirl oldalán találtam. Egy órát kell sütni 120 fokos sütőben, hogy ropogós körte chips legyen belőle. Én egy kicsit türelmetlenebb voltam és 200 fokos sütőbe beraktam pár percre. :))) Ropogós nem lett ugyan, de szép áttetsző lett és karamellizálódott. Gyönyörű dekoráció lett belőle a pitetortára.

Utolsó lépésként, mielőtt a körtedekoráció rákerült volna, felvertem egy tojás fehérjéjét habbá és porcukorral összekevertem. A terv az lett volna, hogy ilyen klassz kis cseppekkel díszítsem a tetejét. Csakhogy gondolom a tisztított borkő, ami az eredeti leírásban van, kellett volna bele. Nekem meg nem volt. :))) 250 fokos sütőben (grill fokozaton) beraktam a legfelső sínre pár percre, hogy szépen rábarnuljon. :))))

Így utólag egy krémesebb, kevésbé tömény citromkrém jobb lett volna. De aminek örülök, hogy a körte citrom párosítására vonatkozó ötletem abszolút bejött. Na majd legközelebb, addig pedig megnézem a szótárban, hogy van franciául a tisztított borkő. :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése