2011. november 28., hétfő

Moelleux au chocolat (francia csokis süti)

Az itteni cukrászdák közül sokan árulnak moelleux au chocolat-t (ejtsd: moállő ó sokolá). Nekem kinézetre nagyon hasonlít a csokoládé szuflé-hoz, amit szintén szoktam készíteni. Erről jut eszembe, hogy a blogon még nem is írta róla. Majd bepótoljuk. :)))

Szóval a moelleux au chocolat receptjét itt találtam. A hozzávalók abszolút megegyeznek a szuflé-val, annyi különbséggel, hogy a tojás fehérjét itt nem kell külön felverni. A süteményt kb. 20 perc elkészíteni, és kb. ugyanannyi idő kisütni. Gyors, egyszerű és finom. A recepten annyit változtattam csak, hogy mivel elég soknak tartottam a kristálycukrot, így az extra csomag vaníliás cukrot inkább lecseréltem vanília aromára.

HOZZÁVALÓK (6 főre)

200 g étcsokoládé
175 g sótlan teavaj
250 g kristálycukor
100 g rétesliszt (gondolom a finom liszt is jó)
6 tojás
1 teáskanál vanília aroma

Alacsony hőmérsékleten (4 fokozat egy 9 fokozatú tűzhelyen) felolvasztottam a vajat, majd hozzáadtam a csokoládét. Közben a cukrot, a vanília aromát és a tojást robotgéppel habosra kevertem. Isten áldja a robotgép állványt, ami lehetővé teszi, hogy egyszerre több lépést is végezzünk. Apránként hozzáadtam a lisztet, majd legutolsó lépésként a vajas-csokoládét.

A tepsit (vagy tortaformát) kivajaztam és kiliszteztem és 200 fokos előmelegített sütőben 20 percig sütöttem. A tészta eléggé megemelkedett, de hűlés közben visszahúzódott. A sütemény nagyon puha lett, sőt a közepe szinte még folyt is. Így aztán tényleg olyan lett, mint a szufllé. Kísérőnek a vanília fagylatot ajánlom. De biztos nagyon finom még tejszínhabbal, vanília sodóval vagy lekvárral.

2 megjegyzés: