2011. november 26., szombat

Fokhagymás sajtos kiflik

Mónika (alias "kreatív konyha") fokhagymás sajtos kiflijére most pénteken találtam rá, és meg kell hogy mondjam szerelem volt első látásra. Annak ellenére, hogy sajnos az internet még nem közvetíti az illatokat, az orromat mégis azonnal megcsapta a fokhagyma illata. A másik süteményt, amit mára terveztem, rögtön ki is ütötte a nyeregből.


Mónika receptjét igyekeztem pontosan követni, de ahogy az ilyenkor lenni szokott, nem ment minden simán. Pl.: a tészta dagasztása során nekem sok lett a víz és kellett adnom még hozzá lisztet, hogy ne ragadjon annyira. A kezemről így is alig tudtam leszedni. Ettől függetlenül szerintem sikerült mindent betartanom.

Mónika receptjét nem szeretném megismételni, mivel szuperül le van írva nála is. Mindenki látogassa meg, hiszen ezen kívül sok más finomság is lapul még a tarsolyában. Szerintem nekem sem ez az utolsó süteményem, amit onnan készítek.

Egy-két tippet megosztanék azokkal. akiknek szintén ez lesz életük első kelt tésztája. Nekem ez volt. :)

  1. Kötelező a kötény, mert én a lábam ujjától a fejem tetejéig lisztes lettem. 
  2. A nyújtódeszka felülete elegendő legyen, mert az én deszkám (nem igazi nyújtódeszka :))), csak egy nagy vágódeszka) kicsit kicsi volt, és alig fért ki rajta a kinyújtott tészta. 
  3. Legyen meleg hely, ahol kelhet a tészta. Vagy ha nincs, és ez már csak akkor jut eszedbe, miután begyúrtad a tésztát sincs baj. Két lehetőséged van. Ha a sütőddel lehet 40 fokon sütni, akkor oda kell betenni 40 fokra, amíg duplájára nem kel. Ha a sütőd csak 80 foktól indít, akkor az ajtót 10 cm-es résre kinyitva, a tűzhely szélére téve a tésztát, lehet keleszteni. 
  4. A kiflik feltekerésénél nem figyeltem sem arra, hogy elég szoros legyen, sem arra, hogy a végső hajtás felülre essen. Amik így sikerültek, azokból sok sajt folyt ki. Persze a férjem nem bánta, ő imádja az ilyen kifolyt, sült sajtokat. Viszont amelyek véletlenül szorosabbak lettek és felfelé esett náluk végső hajtás, onnan vagy egyáltalán nem vagy csak kevés sajt folyt ki. 
  5. Nem kell kétségbeesni ha a sajt / vaj kifolyik úgy mint én, az íze szuper lesz ettől függetlenül is. Csak kivételkor egy pár percig konyhai törlőkendőre kell rakni, hogy a felesleges vaj felitatódjon. 
Mindenkinek csak ajánlani tudom a receptet.

Megjegyzés: Szuperül passzolt férjem fekete kagylós vacsorájához.

1 megjegyzés:

  1. Emese! Gyönyörűek lettek a kiflik! A liszt már csak ilyen fránya, mindig változhat a minősége, tehát változik az is, hogy mennyi vizet vesz fel.

    VálaszTörlés