2011. október 2., vasárnap

Orchidea marcipánból

Életem első, teljesen önállóan készített marcipán borítású tortája unokatesóm ballagására. 

A torta receptet köszönöm Tortaimádó Mariann-nak.
 
A marcipán borítás trükkjeit pedig a www.desszertmester.hu tortadíszítő tanfolyamán tanultam. 

 
Igaz van még egy-kép apróság, amire legközelebb jobban kell figyelnem: 
  • A torta oldalát is bekenni, különben a kakaós piskóta átlátszik.  :)
  • Valamilyen más marcipán dísz szárítási technikát kell kitalálnom, mint a papírtörlő guriga, mert nem lett az igazi és megsérült utazás közben. 
  • Végül, nem szabad odavinni az étterembe, ha nincs elég hely náluk a hűtőben és a nagy pillanatra "megizzad" a torta. :)

MARCIPÁN ORCHIDEA KÉSZÍTÉSE

Gyönyörű videokat és leírásokat találtam az orchideáról, de a legtöbb nagyon művészi és aprólékos volt. Mivel én ilyen élénk színű, inkább mesebeli orchideát szerettem volna, így végül azon kaptam magam, hogy saját sablont próbálok készíteni.

1. lépés: a marcipán színezése
A Wilton rózsaszín festék gélt használtam, amit a Desszertmesternél vettem. Ahogy azt a tanfolyamon tanultam, fogpiszkálóval kivettem egy adag festéket a tégelyből, és jól belegyúrtam a marcipánba. Ezt addig ismételtem, amíg el nem értem a kívánt színt.

2. lépés: a marcipán kinyújtása
A marcipánt nem kell nagyon vékonyra kinyújtani, mert különben nem áll meg az orchidea a torta tetején. Viszont vastagra sem szabad hagyni, mert akkor nem lesz szépen formázható. Én kb. 2-3 mm-es nyújtottam ki.

3. lépés: a sablon készítése és a formák kivágása
A sablont óvatosan a marcipánra helyeztem és egy éles késsel körbevágtam. Íme a sablon:

4. lépés: a formák kidolgozása
A formák kidolgozásához a következő eszközöket használtam: marcipán modellező és modellező szivacs. A szép erezetes szirmok kialakításához a legyező végű modellezőt, a szirmok szélének elvékonyításához pedig a gömb végűt használtam. A formázást végig a modellező szivacson végeztem. 


5. lépés: az orchidea összeállítása
Utolsó lépésként nincs más teendő, mint a formák összeillesztése és a kész orchidea szárítása. Ha nem maradna együtt, egy kis vízzel lehet segíteni. A vízzel azonban vigyázni kell, mert ha máshová is kerül, mint az illesztés, akkor fényes lesz, amit már nem lehet kijavitani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése