2011. október 23., vasárnap

Tripla csokis amerikai süti (cookie)

Még csak egyszer készítettem, de máris imádom. Sőt bátran állíthatom, hogy az egyik kedvenc sütim lett. :))
 
És ez nem más, mint a tripla csokis amerikai lapos süti, a cookie.


Tonnaszámra lehet találni az interneten cookie (amerikai lapos süti) receptet. De nekem sikerült pont egy olyat kiválasztanom, amelyikben a mértékegység megint bögrében volt megadva, így a hozzávalók kimérése után kb. vagy két kiló száraz összetevőnél tartottam, mellyel szemben szinte alig volt nedves összetevőm. Itt jött az improvizálás, amit nem nagyon szoktam csinálni, de most muszáj volt, egyrészt mivel nem volt akkora tálam, amiben össze tudtam volna keverni őket, másrészt nem is sikerült volna, mert a nedves összetevő nem lett volna elég.
 
Utólagos számításaim szerint a következő hozzávalókat használtam, amelyből 10-12 darab isteni finom süti lett.


HOZZÁVALÓK


120 g sótlan teavaj
2 közepes méretű tojás
35 g Nesquick (vagy bármilyen cukrozott kakaóital por)
70 g kristálycukor
155 g finomliszt
1 teáskanál vanília aroma
fél teáskanál sütőpor
fél teáskanál só
30 g fehér -, 30 g tej- és 30 g étcsoki


Először összekevertem a száraz összetevőket: liszt, kakaópor, cukor, sütőpor, só. Külön tálban a vajat, a vanília aromát és a tojást robotgéppel összedolgozom. A vaj kicsit darabos marad, de miután apránként hozzáadom a száraz összetevőket, szépen el fog keveredni. A massza elég ragacsos. Nekem a végén már nem is vitte a robotgépem, és kézzel kellett az utolsó 2-3 száraz adagot beledolgozni. Az utolsó lépés az apró kockákra felvágott csoki hozzáadása.
 
A sütőt 180 fokra kell előmelegíteni. Sütőpapírra fagyis-kanállal kis gömböket kell adagolni. Szerintem szuper ötlet ez a fagyis-kanál dolog, a neten találtam. Eddig mindig két evőkanállal szenvedtem. Már mindenem ragadt, de nem sikerült szép és főleg EGYFORMA adagokat kimérnem. Így sokkal egyszerűbb és gyorsabb, sőt még egyenletesen is sülnek. Nem is kellett több mint 10 perc, és már kész is voltak.
Hàrom csokis amerikai süti avagy cookie
FIGYELEM :))) kihűlve sokkal, de sokkal finomabbak, mint forrón. Érdemes várni egy kicsit. Viszont utána hip-hop elfogy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése