2011. november 15., kedd

Mangós panna cotta

Úgy megízlett a vörös áfonyás panna cotta, hogy mindenképp ki akartam próbálni más gyümölccsel is. A mangóra pedig úgy esett a választás, hogy megláttam a boltban, és eszembe jutott milyen régen is ettem mangót.

A panna cotta elkészítéséhez a vörös áfonyás panna cotta receptet használtam.



MANGÓ SZÓSZ

1 mangó
1 lime
3 dkg kristálycukor
2 evőkanál tej
1 teáskanál szerecsendió

A mangó szószt ugyanúgy készítettem el, mint a vörös áfonya szószt, azzal a különbséggel, hogy fahéj helyett szerecsendiót használtam és víz helyett tejet.

1. lépés: a mangó meghámozása
A mangót egészen addig kell hámozni, amíg el nem érjük a szép sárga húsát. Azaz addig amíg már nem látni sehol az ereket.

2. lépés: a felforralás
Egy lábosba teszem a felkockázott mangó darabokat. Rájuk facsarom a lime levét. Hozzáadom a cukort, a szerecsendiót és a tejet. Most merész voltam. Kevésbé kevergettem, mint korábban, de egyáltalán nem égett le. Sőt még le sem ragadt.

3. lépés: kész a szósz
Amikor felforrt, levettem takarékra. Összeturmixoltam és rottyantottam rajta még egyet. És kész is. Mikor kicsit hűlt, rákanalaztam a panna cotta tetejére. Ez a szósz, inkább szósz lett, és nem lekvár, mert még másnapra sem dermedt meg, hanem szép, sűrű szósz maradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése