2011. november 19., szombat

Málnás mascarpone krém

Imádom a mascarpone-t, és amikor csak lehet megpróbálom belecsempészni valahogy a receptbe. A mascarpone szerintem egyszerűen mindenhez passzol. Tudom, hogy nincs málnaszezon, de nem bírtam júliusig várni, úgy hiányzott már a málna.






HOZZÁVALÓK

125 g mascarpone
125 g málna
125 ml tejszín
1 evőkanál méz

Egyszerű, gyors és mégis nagyon finom krém.

Először felvertem a tejszínt, majd hozzáadtam a mascarpone-t és a mézet és a legvégén a málnát. Robotgéppel kevertem rajta, hogy a málna szépen összetörjön, de maradjanak benne málna darabok.

Kétféleképpen tálaltam.

1. Málnás mascarpone krémes kosárkák (6 darab)

200g lisztet, 100g vajat, 1 tojás sárgáját és 2-3 teáskanál vizet jól összedolgoztam és kinyújtottam. Olyan 10-12 cm-es köröket vágtam ki, amiket muffin formában sütöttem ki. Így utólag csak annyit változtatnék, hogy egy olyan 5 dkg cukrot is tennék a tésztába. A kosárkákat 180 fokos előmelegített sütőben, először babbal 15 percig, majd bab nélkül ismét 15 percig sültek. Teljesen kihűtöttem és beletöltöttem a málnás mascarpone krémet. A hűtőben egy órát pihenhet tálalás előtt, de azonnal is fogyasztható.

2. Málnás mascarponés pohárkrém (2-3 pohár)

200g lisztet, 100g vajat, 1 tojás sárgáját és 2-3 teáskanál vizet jól összedolgoztam és kis, de egyenletes nagyságú darabokat csipkedtem belőle, amit aztán tepsiben tettem és 180 fokos előmelegített sütőben 20-25 percig sütöttem. Itt természetesen továbbra is igaz, hogy jobb lett volna édes tésztával, keksszel. Megvártam, amíg a tészta teljesen kihűl. Vettem két vörös boros poharat, amiknek az aljára egy adag tésztát kanalaztam, majd egy adag málnás mascarpone krémet. A tetejét tejszínhabbal és egy-két darab tésztával díszítettem. A hűtőben egy órát pihenhet tálalás előtt, de azonnal is fogyasztható.

1 megjegyzés: