2012. február 25., szombat

Farsangi fánk almából

Hoppá úgy tűnik, hogy a farsangon már épp túl vagyunk. :)))

Csak most szembesültem azzal, hogy a farsang vízkereszttől, tehát január 6-tól múlt hét keddig tartott, és szerdától már a Húsvét előtti 40 napos nagyböjt kezdődött. A fánkot így talán már kicsit későn készítettem. Mentségemre legyen mondva eddig én azt hittem, hogy a FARSANG az eredeti farsangi időszak utolsó 3 napjával kezdődik. :))) Lehet, hogy eme hiányosságomat nem kellene ország-világ előtt kiteregetnem. :)))

Na mindegy. Az úgy történt, hogy amikor a farsangra gondoltam, a fánk jutott eszembe, illetve az isteni finom szalagos fánk mellé járó olajszag. :))) Tudom-tudom, illúzióromboló vagyok. :))) Így elkezdtem ihlet után nézni, és rátaláltam a bundás almára. amit egy kicsit tovább gondoltam. Ebből lettek a fahéjas almakarikák amerikai palacsinta bundában.

Az amerikai palacsinta recept mondhatni a bevált receptem, azaz Jamie Oliver-é, de már többször készítettem, és mindig isteni lett az eredmény. Az első lépés azonban az almák megpucolása és a magház kivágása. Végül az almákat jól meg kell szórni fahéjas cukorral. Csak ezután kezdjünk neki a palacsintának.

 

AMERIKAI PALACSINTA (by Jamie Oliver)

HOZZÁVALÓK (4 almához vagy magában kisütve 7-8 10 cm-es palacsintához)

3 tojás
115 g finom liszt
1,4 dl tej
1 púpozott teáskanál sütőpor
csipet só

Először a tojás sárgáját és a fehérjét szétválasztjuk, és a tojásfehérjét kemény habbá verjük. A többi összetevőt pedig robotgépben csomómentesre keverjük.

Az almákat megmártjuk a palacsintatésztában és közepesen meleg palacsintasütőben kisütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése