2012. február 1., szerda

Mákos guba sült vanília sodóval

Nagyon-nagyon rég nem ettem már mákos gubát, de ezen a hétvégén végre találtam darált mákot.

Igen-igen, nem olyan egyszerű ám mákot venni itt Luxembourgban. Vagy meglátogatsz valami kelet-európai kis üzletet vagy átautózol Németországba. Jó, nincs igazán messze a határ, fél óra alatt simán megjárható az út, de akkor is. :)))

Nem akartam csak ilyen mezei mákos gubát készíteni, ez mégiscsak egy gasztroblog vagy mi a fene. :))) Persze nem én vagyok az egyedüli, aki azt gondolja, hogy vanília sodóval mennyi a mákos guba, de sehol nem láttam, hogy kipróbálta-e már valaki sült sodóval. :))) Ha még te sem, íme a recept.


MÁKOS GUBA

HOZZÁVALÓK

30 cm-es bagett (kifli helyett jobb híján)
5 evőkanál darált mák (közben kiderült, hogy amit vettem az mák paszta, így már előre volt benne citromhéj meg cukor)
2 dl tej
3 dkg vaj
1 teáskanál szerecsendió
1 teáskanál citromhéj

Első lépésben közepes lángon felforraltam a tejet a szerencsendióval, a citromhéjjal és a vajjal. Közben a bagettet vékony karikákra szeleteltem. Amikor a tej felforrt, akkor a bagett szeletekre öntöttem. De csak rétegenként. 10 szelet egy kis tej, aztán megint 10 szelet, megint egy kis tej és így tovább. Amíg már csak 8 szelet nem maradt. Óvatosan összekevertem még egyszer a tejes szeleteket és hozzáadtam 5 evőkanál mák pasztát. Ezzel is óvatosan összekevertem. Ezen a ponton azért már összetörnek a szeletek és az eredeti kerek forma már nem kivehető, de szerintem pont ez a lényeg. :))) A maradék 8 karikát pedig a tetejére tettem. Erre jön majd a sült sodó. :)))

SÜLT SODÓ (recept Jane Price)

HOZZÁVALÓK

3 tojás
9,5 dkg kristálycukor
3.75 dl tej
1.25 dl tejszín
1 vanília rúd

Minden hozzávalót robotgéppel 1-2 percig összekeverni. Akkor jó, ha cukor feloldódott. És kész.

ÖSSZEÁLLÍTÁS ÉS SÜTÉS

A sütőt 180 fokra kell előmelegítettem. A vanília sodót a mákos gubára öntöttem, amikor már a sütő előmelegedett. A 8 bagett szelet szépen a tetejére emelkedik. A mákos gubás vanília sodós tálat egy másik nagyobb tálba tettem, amibe vizet raktam. 15 percig sütöttem, majd 160 fokra levettem és még 20 percig sütöttem.

A végeredmény isteni finom, krémes, lágy vaníliás mákos guba. Imádom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése