2011. december 20., kedd

Mézeskalács ihletésű panna cotta

Imádom a panna cottát. Minden mennyiségben meg tudnék enni belőle. Így karácsony közeledtével ihletet merítettem a mézeskalácsból, és elkészítettem az én saját karácsonyi panna cottámat: a fahéjas-szegfűszeges-gyömbéres-narancsos panna cotta fahéjas narancsszósszal. :)))


HOZZÁVALÓK

0,5 l tejszín
1 csomag zselatinpor (500 ml-re elegendő)
5 dkg kristálycukor

2 teáskanál fahéj
10 szem szegfűszeg
1 csipet gyömbér
3 db narancshéj-csík

A panna cottát a szokásos módon készítettem. A tejszínt (kivéve 2 evőkanálnyit) és a többi hozzávalót 6-os fokozaton (9 fokozatú tűzhelyen) rendszeres keverés mellett felforraltam. A szegfűszeget kb. félúton tettem bele. Nem akartam, hogy ennek legyen a legdominánsabb íze. 

Amint felforrt, leszűrtem és hozzáadtam a zselatint, amelyet már korábban elkevertem a 2 evőkanálnyi tejszínben. Poharakba mértem és irány a hűtő. 
 
FAHÉJAS NARANCS SZÓSZ
 
Egy nagy narancsot megpucoltam. Igyekeztem minél több hártyát is leszedni, hogy ne legyen keserű. Hozzáadtam egy evőkanál fahéjas cukrot és felforraltam. Miután felforrt, botmixerrel turmixoltam rajta és még visszaraktam 5-10 percre lassú tűzre. És már mehetett is a panna cotta tetejére. 
 
Nekem ízlett, remélem nektek is fog. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése