2011. december 9., péntek

Mikulás kekszek 5. rész - Hópehely

A hópehely díszítéséhez a következőkre van szükség:

- cukormáz
- 2-es díszítőcső
- habzsák
- kék ételfesték
- fogpiszkáló

A hópehely elkészítéséhez szintén kétféle állagú cukormázra van szükség: alap cukormázra a kontúrhoz és kitöltő cukormázra a kitöltéshez. Cukormáz készítését lásd itt. Itt fehér és kék alapcukormázat készítettem, és a fehéret felhígítottam kitöltő cukormáznak.

1. lépés: a kontúr megrajzolása. Fehér alap cukormázzal rajzoltam meg a kontúrt, figyelve arra, hogy minél jobban a szélén húzzam a vonalat.

2. lépés: a kitöltés. Fehér kitöltő cukormázzal nagyjából kitöltöttem a csillagot, majd fogpiszkálóval segítettem a máz terjedését a széleknél és a sarkokban.

3. lépés: a hópehely minta megrajzolása. Kék alap cukormázzal először az átlókat rajzoltam meg, utána pedig a kis ágakat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése