2011. december 8., csütörtök

Mikulás kekszek 4. rész - Rénszarvas

A rénszarvas díszítéséhez a következőkre van szükség:

- cukormáz
- cukorgyöngy
- 2-es díszítőcső
- habzsák
- piros és barna ételfesték
- fogpiszkáló

A rénszarvas elkészítéséhez szintén kétféle állagú cukormázra van szükség: alap cukormázra a kontúrhoz és kitöltő cukormázra a kitöltéshez. Cukormáz készítését lásd itt. Itt fehér, barna és piros alapcukormázat készítettem, és a barnát felhígítottam kitöltő cukormáznak.

1. lépés: a kontúr megrajzolása. Barna alap cukormázzal megrajzoltam a rénszarvas teljes kontúrját.

2. lépés: a kitöltés. 10-15 perc száradás után barna kitöltő cukormázzal kitöltöttem nagyjából az összes részt egyszerre, mivel közvetlen határos részek most nem nagyon volta, főleg nem nagy területen. Itt is fogpiszkálóval segítettem a terjedést.

3. lépés: apró részletek. A szem esetében hasonlóképp jártam el, mint a télapónál. Fehér alapcukormázból raktam pöttyöt, majd zöld cukorgyöngyöt tettem a közepébe. Az orr piros alap cukormázból készült, de lehet piros cukorgyöngyből is, ha van elég nagy gyöngyünk.

A rénszarvas keksz lett a kedvencem a 4 közül. Csak azt sajnáltam, hogy itt is kicsit későn vettem ki a kekszeket. Szép, világos kekszeken sokkal jobban mutatott volna. De hát ismétlés a tudás anyja. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése