2011. december 6., kedd

Mikulás kekszek 2. rész - Hóember

A hóember díszítéséhez a következőkre van szükség:

- cukormáz
- cukorgyöngyök
- 2-es díszítőcső
- habzsák
- barna ételfesték
- fogpiszkáló

A hóember díszítésekor egy fehér alap és egy barna alap cukormázat készítettem és később ezt hígítottam fel kitöltő cukormáznak, hogy biztosan ugyanazzal a színnel dolgozzak. Cukormáz készítését lásd itt.

1. lépés: a kontúr megrajzolása. Először a barna alap cukormázzal húztam meg a kalap és a sál kontúrját, majd a fehér alap cukormázzal a fej és a test kontúrját.

2. lépés: a sál és a sapka kitöltése. Amikor a kontúr megszáradt (10-15 perc) fehér kitöltő cukormázzal kitöltöttem a megfelelő részeket nagyjából, majd fogpiszkálóval segítettem a máz terjedését a széleknél és a sarkokban. Így elkerülve, hogy a kitöltés a kontúrt is eltakarja. Közvetlenül utána, tehát száradás előtt szórtam rá a cukorgyöngyöket.

3. lépés a fej és a test kitöltése. Amikor a sálak megszáradtak, jöhet a fej és a test kitöltése fehér kitöltő cukormázzal. Itt is csak nagyjából kell kitölteni, a széleknél és a sarkokban fogpiszkálóval kell segíteni a máz terjedését.

4. lépés: a kalap kitöltése. A kalap kitöltése azért külön lépés, mert lehetőség szerint közvetlenül érintkező részeket ne egyszerre töltsünk ki, hogy elkerüljük az átfolyást. Így egy kicsit vártam, amíg valamennyire megdermedtek a fehér részek, és csak utána kezdtem a barna részeket kitölteni.

6. lépés: az apró részletek. Amikor a kitöltés megszáradt, jöhetnek az apró részletek. Eredetileg fekete szemeket, szájat és gombokat szerettem volna, de mivel ezen lépésnél jöttem rá, hogy nem vettem fekete ételfestéket, így a következő variációkat készítettem a meglévő alapanyagokból.

Természetesen a gyöngyök csak akkor maradnak a cukormázban, ha az még nem száradt meg teljesen.

2 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy nagyon! Az ilyesmihez egyáltalán nem értek, türelmem sem lenne. :))

    VálaszTörlés
  2. Köszi, bár még nem teljesen olyanok, mint a képek, amik a fejemben van. Amúgy szerintem az előkészítés hosszabb idő, mint a formák kifestése. Főleg ha egyszerre csak egy fajtát készít az ember.

    VálaszTörlés