2011. december 30., péntek

Mogyorós brownie

A brownie már régóta rajta van az "egyszer szeretnék ilyet készíteni" listámon. De idáig kellett várni, hogy eljöjjön a nagy alkalom.

Az aprópója az volt, hogy 1) karácsonykor talán kicsit jobban ráérek sütni, 2) van kinek sütni és nem ketten kebelezzük be a teljes süteményt, valamint 3) ideje felhasználni apum saját mogyoró termésének egy részét.

Mivel karácsony táján relatíve biztosra akartam menni, így Jamie Oliver brownie receptjét adaptáltam saját ízlésem és kedvem szerint.

HOZZÁVALÓK (max. 25*30 cm-es tepsihez)

250 g szobahőmérsékletű teavaj
200 g Boci étcsoki
300 g porcukor
80 g kakaópor
65 g finom liszt
1 teáskanál sütőpor
4 tojás
egy nagy marék tört mogyoró

Először a csokit és a vajat gőz fölött felolvasztom. Egy külön tálban összekeverem a száraz összetevőket a lisztet, a cukrot, a kakaóport és a sütőport. Egy harmadik tálban felverek 4 egész tojást. Először a csokis masszához adom a száraz összetevőket és fakanállal jól elkeverem. Végén adom hozzá a tojást és robotgéppel az egész masszát simára dolgozom.

Sütőpapírral bélelem ki a tepsit, amiben szépen, egyenletesen elrendezem a masszát. A mogyorót nem bele, hanem a tetejére szórtam, hogy szépen megpörkölődjön.

Itthon 8 fokozatú gáztűzhelyem van, így 7-es fokozaton előmelegítem a sütőt, és a brownie-t 20-25 percig sütöm. A teteje ugyan nekem jól felemelkedett, de visszament, miután kivettem. Akkor jó a brownie, ha a teteje kemény, de a belseje még puha, szivacsos. Nem folyjon úgy, mint például a szuflé. Szeletelés előtt meg kell várni, hogy valamennyire kihűljön. Kb. 5 perc.

Isteni finom lett, mindenki csak dicsérte. Szeletelés közben a család, mint a keselyűk, köröztek és lecsaptak minden leesett vagy letört kis darabra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése