2011. december 7., szerda

Mikulás kekszek 3. rész - Télapó

A télapó díszítéséhez a következőkre van szükség:

- cukormáz
- cukorgyöngyök
- 2-es és 16-os díszítőcső
- habzsák
- piros ételfesték
- fogpiszkáló

A hóember elkészítéséhez szintén kétféle állagú cukormázra van szükség: alap cukormázra a kontúrhoz és kitöltő cukormázra a kitöltéshez. Cukormáz készítését lásd itt. Itt fehér és piros alapcukormázat készítettem, és ezeket hígítottam fel kitöltő cukormáznak a szín konzisztencia miatt.

1. lépés: a sapka kontúrja. Piros alap cukormázzal meghúztam a sapka kontúrját.
(Jól látszik, hogy a hóember kekszeket még időben vettem ki, de a télapó kekszek széle sajnos már kicsit megbarnult. A tökéletes keksz szép világos.)

2. lépés: a sapka bojtja és pántrésze, valamint a szakáll. Fehér alap cukormázzal és 16-os csillagcsővel csillag alakú pöttyöket nyomtam a bojthoz és a pánthoz. A szakállnál nem csillag alakú pöttyöket, hanem csigavonalat húztam. Sajnos itt nekem sem lett tökéletes a cukormáz állaga, mert azt szerettem volna, ha jobban látszanak a csigák a szakállnál.
(A kék pöttyök a szemek, de később meggondoltam magam és fogpiszkálóval leszedtem őket.) 

3. lépés: a sapka kitöltése és a szemek. Végső simításként piros kitöltő cukormázzal kitöltöttem nagyjából a sapkát. Itt is fogpiszkálóval segítettem a terjedést. A szemeknek apró fehér pöttyöt tettem alap cukormázból és zöld cukorgyöngyöt a közepébe.
(Most vettem csak észre, hogy kihagytam az orrot. Hoppá. :)) Akkor majd legközelebb.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése